Ik heb tijd nodig om alle theoretische en abstracte doelen te halen. Herhaling en concrete toepassingen maken het studeren voor mij haalbaar. Schooldagen afwisselen met wat ervaringen in het werkveld, maken mijn schooljaar draaglijker. Ik zie mezelf misschien ook wel verder studeren na het secundair.
Dan zit je goed
[Naast de indeling in domeinen, worden de studierichtingen onderverdeeld in finaliteit (in einddoel).
Doorstroomrichtingen (gericht op verder studeren).
Richtingen met dubbel doel of finaliteit (verder studeren of gaan werken).
Arbeidsmarktgericht (om na je studies direct te gaan werken).]
Ik kies
Biotechnologische en chemische technieken
(vroegere Farmaceutisch assistent / Chemie)
Domein Wetenschappen
Lessentabel 5BCT - 6BCT | 5de | 6de |
Algemene vakken |
16u* |
16u* |
Project Heerlijk Humane - Wijze Wetenschappen |
2u |
2u |
Specifiek gedeelte, waarvan: |
15u 4u 2u 6u 3u 1u |
15u 4u 2u 6u 3u 1u |
* 1u wetenschappen van de algemene vakken is zinvol samengevoegd in de uren wetenschap van het specifiek gedeelte |
want ik
De leerinhouden uit biologie, chemie, wiskunde en informatica worden gekoppeld aan competenties die belangrijk zijn voor een toegepaste wetenschappelijke functie. Daarnaast is er ook heel wat praktijk waarbij je verschillende taken uitvoert om je de labovaardigheden eigen te maken en processen in kaart te brengen, op te volgen en uit te voeren. Binnen de dubbele finaliteit zijn er niet echt aanverwante richtingen.
Waar kan ik daarna heen?
biotechniek, gezondheidszorg, industriƫle wetenschappen en technologie (chemie), onderwijs...