Het maken van prothesen (ter vervanging van lichaamsdelen) en orthesen (ter ondersteuning) is precisiewerk.
De studierichting orthopedische technieken is dan ook praktisch gericht.
Ik heb tijd nodig om alle theoretische en abstracte doelen te halen. Herhaling en concrete toepassingen maken het studeren voor mij haalbaar. Schooldagen afwisselen met wat ervaringen in het werkveld, maken mijn schooljaar draaglijker. Ik zie mezelf misschien ook wel verder studeren na het secundair.
Dan zit je goed!
[Naast de indeling in domeinen, worden de studierichtingen onderverdeeld in finaliteit (in einddoel).
Doorstroomrichtingen (gericht op verder studeren).
Richtingen met dubbel doel of finaliteit (verder studeren of gaan werken).
Arbeidsmarktgericht (om na je studies direct te gaan werken).]
Ik kies
Orthopedietechnieken
Domein Maatschappij en welzijn
Algemene vakken |
16u |
16u |
Project Heerlijk Humane - Wijze Wetenschappen |
2u |
2u |
Specifiek gedeelten, waarvan: - technologie & praktijk orthopedie & stage orthopedie |
15u 1u 3u 1u 0u 10u |
16u 0u 3u 0u 2u 11u |
want ik
Beschik je reeds over een diploma secundair onderwijs dan kan je het vijfde en zesde jaar combineren in één jaar!
Waar kan ik daarna heen?
gezondheidszorg (m.u.v. biomedische laboratoriumtechnologie), industriële wetenschappen en technologie (zorgtechnologie), onderwijs, orthopedie (Geel).
In de praktijklessen leer je orthopedische materialen bewerken en verwerken. De theoretische achtergrond is noodzakelijk en uiteraard onmisbaar. Het beenderstelsel en de desbetreffende pathologie, mechanica en materialenleer zijn enkele belangrijke vakken die je de paramedische en technologische vorming bezorgen.
Het doel is techniekers te vormen die bandages, prothesen en orthesen maken.